دبلوماسية

السبت يونيو 25, 2022 7:53 م
السبت يونيو 25, 2022 7:53 م

زيارة بطلة تنس الطاولة هنا جودة لسفارة جمهورية كوريا

دعت سفارة جمهورية كوريا اللاعبة البارزة هنا جودة، لاعبة تنس الطاولة المصرية إلى السفارة في الدقي في الـ6 من يونيو، وذلك قبل جولتها إلى كوريا للمشاركة في معسكر التدريب المشترك مع الفريق الوطني الكوري لتنس الطاولة في شهر يوليو.

هذا الحدث هو لدعم إقامتها في كوريا حتى تتمكن من التكيف مع البيئة الجديدة والتركيز على التدرب في أسرع وقت ممكن، وذلك من خلال تعريف هنا التي تزور كوريا لأول مرة على الثقافة الكورية.

كما ذكر السفير هونغ جين ووك أنه يهتف لهنا التي كانت تصنع التاريخ في الرياضة المصرية، وأنه يأمل أن تكون تجربة التدريب في كوريا عونًا لها في تطورها كلاعبة لتنس الطاولة على مستوى عالمي، كما شرح أيضًا أن اسم “هنا” يعني “واحد” في اللغة الكورية وأنه واثق أنها ستكون لاعبة تنس الطاولة رقم واحد على العالم.

بعد الاجتماع مع السفير هونغ، قضت هنا وقتًا ممتعًا في لعب مبارة ودية لتنس الطاولة مع طاقم السفارة وحظت بفرصة تجربة العديد من الأطعمة الكورية على الغداء.

وأضاف السفير هونغ أن السفارة تبذل جهودها لتعزيز التعاون الثنائي في مجال الشباب والرياضة بين البلدين كجزء من سياسات الدبلوماسية العامة. كما يتمنى أن تكون زيارة هنا لكوربا دافعًا لتبادل شامل بين البلدين في مجال الرياضة.

Table tennis star Hana Goda’s visit to the Embassy of the Republic of Korea

The Embassy of the Republic of Korea invited the most promising young Egyptian table tennis player Hana Goda to the Embassy in Dokki on June 6, ahead of her tour of Korea to participate in the joint training camp with the Korean national table tennis team in July.

This event is to support Hana’s stay in Korea so that she could adapt to the new environment as early as possible and focus on her training by familiarising Hana who is visiting Korea for the first time with Korean culture.

Ambassador Hong Jin-wook encouraged Hana who was making history in Egypt’s sports, and mentioned that he wished that her training experience in Korea would be of great help to Hana’s growth into a world-class table tennis player. Also he explained that  as her name “Hana” means “One” in Korean he believes that she will be the number one table tennis player in the world.

After the meeting with Ambassador Hong, Ms. Hana had a fun time playing a friendly table tennis game with the Embassy staff and had an opportunity to try various Korean food for lunch.

Ambassador Hong added that the Embassy was exerting its efforts to enhance the bilateral cooperation in the field of youth and sports between two countries as part of its public diplomacy policies. He also wished that Hana’s visit would become a catalyst for a full-fledged exchange between the two countries in the sports field as well. END.

Tags

Share this post:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.